ECOALF je živoucím důkazem toho, že je možné vytvořit skutečně udržitelnou módní značku, které záleží i na estetické stránce výrobků. Kde ostatní vidí odpadky, ECOALF vidí potenciální luxusní zboží. Díky nejmodernějším recyklačním technologiím přeměňuje odpad, jako jsou rybářské sítě, plastové lahve, pneumatiky a dokonce i kávovou sedlinu, na vysoce kvalitní materiály a módní oblečení. #becausethereisnoplanetB
Původ značky
Koncept značky vznikl poté, co se zakladateli Javierovi Goyenechovi narodil syn Alfred. Javier se tehdy zamyslel nad světem, který přenecháme příští generaci, a byl zklamaný nadměrným využíváním světových přírodních zdrojů. Založil proto v roce 2009 udržitelnou módní značku ECOALF se záměrem využit průlomové technologie pro výrobu oblečení a doplňků výhradně z recyklovaných materiálů.
Nadace ECOALF
Nadace ECOALF je nezisková organizace, jejímž hlavním cílem je podporovat využití odpadů a předcházet tak škodlivým vlivům na životní prostředí. Odpad je využíván k recyklaci prostřednictvím rozvoje a uplatnění nových vědeckých a technologických znalostí. Nadace s pomocí rybářů čistí oceány, a dává tak plastovému odpadu nový život skrze recyklaci a oběhové hospodářství.
Ocenění
Značka získala různá významná ocenění – cenu IMF Business School Spain za nejlepší podnikání v roce 2019, cenu PETA za 100% veganskou kolekci FELDER FELDER, zlatou medaili Červeného kříže, cenu Vocento za nejlepší podnikatelské hodnoty a mnoho dalších.
Udržitelnost
Hlavním cílem značky je zastavit nedbale využívání přírodních zdrojů a vytvořit recyklované produkty vysoké kvality a inovativního designu. ECOALF preferuje recyklované materiály, protože jejich negativní dopad na životní prostředí je mnohem menší. Od roku 2012 společnost také uskutečnila více než 1000 konferencí o udržitelnosti po celém světě.
Spolupráce
V roce 2013 ECOALF a SIGNUS uvedly na trh první žabky vyrobené z použitých pneumatik. Stylové a ekologické doplňky pro notebooky a telefony navrhla značka ve spolupráci s Apple, variabilní unisex bundu s Cool Hunting, kolekci oblečení s Will.i.am & Coca-Cola a udržitelné uniformy pro zaměstnance značky Swatch. Za zmínku také stojí spolupráce se španělskou šperkařkou Helenou Rohner, newyorskou designérkou Sybilla nebo s dvojicí německých návrhářek FELDER FELDER.
Ocenění
Značka získala různá významná ocenění – cenu IMF Business School Spain za nejlepší podnikání v roce 2019, cenu PETA za 100% veganskou kolekci FELDER FELDER, zlatou medaili Červeného kříže, cenu Vocento za nejlepší podnikatelské hodnoty a mnoho dalších.