Jaká byla původní myšlenka při založení projektu KloKart? 

Tou hlavní myšlenkou bylo asi to, že jsme už nechtěli jen natahovat ruce a žádat o peníze ve smyslu: „Víte, ve Fondu ohrožených dětí pomáháme dětem, které jsou v opravdu bídné situaci a vytváříme pro ně pocit bezpečí a láskyplné prostředí, prosím pomozte nám a přispějte“. Chtěli jsme i dávat, nejen brát. KlokArtem jsme chtěli říct, že máme co nabídnout a že se snažíme něco smysluplného a zábavného vytvářet. A myslím, že to baví nejen lidi, kteří si nás kupují. 

 Proč jste se rozhodli věnovat právě módě? 

Móda lidi baví –⁠ od děvčátek až po babičky, a začíná čím dál víc bavit i muže. Zároveň přiznáváme, že je těžké změnit názor lidí na charitativní merch. Často ho mají lidé spojení s tričkem na jedno použití. My se však od začátku zaměřujeme na kvalitu materiálu. Pokud má někdo od nás věci z první kolekce od Pasty Onera a pečuje o ně podle návodu, vypadají i po 6 letech perfektně. Víme to, protože je máme všichni doma. Tiskneme především na značku Stanley&Stella a spolupracujeme s těmi nejlepšími tiskárnami.

sestry Geislerovy

Kde hledáte inspiraci na nové produkty? Jak vybíráte materiály a motivy?

Dáváme velký prostor tvůrcům motivu, chceme, aby byli v každém produktu hlavně oni a jejich příběh. Pokud nemají přesné požadavky hned od začátku třeba na typ produktu, střih či barvu, vytvoříme pro ně návrhy a oni si vyberou. A pak je tady propagace kolekce. Pracujeme s marketingovým rozpočtem blížícím se nule, celý projekt je na této myšlence založen, a proto ta hlavní propagace je na tvůrci motivu a našich dobrosrdečných partnerech jako je třeba GLAMI. 

Ukázat více

Jak velký je váš tým a čím se zabývá? 

Stálý tým tvoří 7 lidí, tedy 7 žen. Další desítky dobrých duší přichází, pomohou s tím, co umí a s čím mohou. Je to velká síla synergie dobra. V rámci týmu děláme všechno – od oslovení tvůrců, komunikaci s tiskárnami, přes chat se zákazníky na e-shopu KlokArt, až po odesílání zásilek. Není to jen „romantika“ pomoci, ale je v tom spoustu tvrdé práce po večerech a o víkendech.

Jak jsou peněžní prostředky z nákupu produktů vynaložené? Komu pomáhají? 

 Všechny prostředky jdou přes sbírkový účet Fondu ohrožených dětí přímo do Klokánků, kde za ně pořizují to, co je zrovna nejvíce potřeba a na co nezbývají finance z jiných zdrojů. Kupříkladu k nám přijde dítě, u kterého zjistíme až u nás, že špatně vidí nebo špatně slyší a že to bylo důvodem i zhoršeného prospěchu ve škole. Potřebuje tedy brýle, naslouchadlo, jiní potřebují zubní péči, která byla celé dětství naprosto zanedbávaná. Často k nám přivezou děti v bačkůrkách a pyžamu, je tedy na nás ho zaopatřit. I tam pomáhají finance z projektu KlokArt.

Jaký lidský příběh Vás v poslední době nejvíce zasáhl? Jak v něm figurovaly Vaše produkty? 

Letos jsme chtěli rozšířit nabídku KlokArtu o vánoční ozdoby. Oslovili jsme 10 českých výrobců. Bez úspěchu. Pak se na jedné akci zjevila dobrosrdečná Šárka Bartko, návrhářka minimalistických skleněných šperků a autorského skla. Sama nás oslovila s nabídkou pomoci. Právě v tyto krásné „náhody” věříme a stávají se nám úžasně často. Šárka vytvořila pro KlokArt kolekci vánočních ozdob zcela zdarma, celých 100 % prodejní ceny každé z nich jde dětem v Klokánku. Svůj dobrý skutek si tak můžete připomenout pohledem na Váš vánoční stromek. 

Klokart

Jak vybíráte osobnosti, se kterými spolupracujete? Jakou spolupráci považujete za nejúspěšnější? 

Vybíráme je srdcem… A funguje nám to! Prostě si o někom „sníme“ a jedna z nás řekne: „Tak já jí/mu napíšu” nebo „Moje kámoška jí zná, zkusím se zeptat”. A když to klapne, tak oslavujeme! Prodejně nejúspěšnější byly kolekce Můra od Leny Brauner a IM Cyber, Prostor pro duši od Vlastiny Svátkové a Independent od Kairy Hrachovcové. Ale třeba Jakub Kohák jak nám pomáhá! Média ho pořád chtějí, když je řeč o KlokArtu, a on nikdy neodmítne. I po 5 letech, co vytvořil motiv Lebka, jde a mluví o něm. Je to jeden z našich hrdinů!

Máte nějakou osobnost, se kterou byste opravdu chtěli spolupracovat, ale zatím k tomu nebyla příležitost?

Máme spoustu snů – chtěli bychom teď spolupracovat s nějakým super módním tvůrcem, toho v portfoliu ještě nemáme. Třeba si sníme o módní guru Monice Marešové nebo Shopaholic Nicol. Ale chtěli bychom překročit i hranice ČR – dalším snem je Karolína Kurková. Všechny tři ženy jsou krásné, silné, své, úspěšné a mají skutečný zásah!

Chystáte v nejbližší době nějaké novinky? 

No jéje, a kolik! Momentálně jsme vyšli ven s rodinnou kolekcí Světlo světlu od Andrey Růžičkové. Pracujeme na nové kolekci s Lenou Brauner, tentokrát ji vytváří s kvantovým fyzikem prof. Janem Rakem. Fanoušci Evy Samkové se mohou těšit na její originální kolekci Duch a úplnou novinkou je spolupráce s Lukášem Hejlíkem. Prostě to frčí!

Který z Vašich produktů byste doporučili jako dárek? Proč by měli lidé koupit Váš produkt jako dárek? 

V podstatě jakýkoliv produkt je super dárek. Záleží kolik chcete investovat – máme drobnosti do 100 Kč, tašky a náramky za 350 Kč až po premium mikiny za 1550 Kč. Vždy jde minimálně 50 % z ceny Klokánkům. Někdy je to až 100 % –  třeba u kolekce Pasty Onera nebo vánočních ozdob. Ten, kdo si není jistý, co koupit, ale chce nás podpořit, může koupit dárkový voucher. A proč dárek od nás? Přece proto, že udělá radost hned několikrát – dárci, kterého hřeje dobrý pocit, obdarovanému, kterého potěší kvalitní dárek a především dětem v Klokánku. Trojnásobná radost – tomu říkám důvod! 

Vánoce jsou obdobím, kdy se mnoho lidí zamýšlí nad uplynulým rokem a plánují ten další. Jak se chystáte na svátky a co byste lidem vzkázali? 

Pro nás už měsíc frčí vánoční sezona, takže oslavujeme prací – hlavně komunikujeme se zákazníky na našem e-shopu, odesíláme zásilky a pracujeme na nových kolekcích. Řešíme také dárky pro některé velké společnosti. 

A co bychom vzkázali? Myslete srdcem a taky nezapomínejte, že dobro se násobí. Krásné svátky všem! A děkujeme za podporu těm, kteří nás kupují! Opravdu pomáháte tam, kde to má smysl!

Nakupte své vánoční dárky v charitativním e-shopu KlokArt a udělejte radost svým blízkým i dětem z Klokánku.